به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ این پروژه شامل احداث، نصب و راهاندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰ کیلووات است که اکنون وارد مدار بهرهبرداری شده است.
عملیات اجرایی این نیروگاه از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۴ آغاز شد و با وجود محدودیتها و شرایط سخت دوران جنگ، بدون توقف ادامه یافت.
این پروژه با تأمین اعتبار از سوی اداره کل تجهیزات و سامانههای فرودگاهی و با هدف تأمین بخشی از انرژی مصرفی فرودگاه از منابع پاک و تجدیدپذیر طراحی و اجرا شده است.
بهرهبرداری از این نیروگاه علاوه بر افزایش پایداری شبکه برق فرودگاه، گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به انرژیهای فسیلی و توسعه زیرساختهای سبز در صنعت هوانوردی کشور به شمار میرود.